pátek 13. října 2017

Znáte taky ten pocit, když ...

Znáte taky ten pocit, když ...


Znáte taky ten pocit, když na jednu stranu Vám vaše ego říká, že jste zkrátka dokonalí, ale na druhou stranu Vám vaše deprese říká, že jste úplně ti nejhorší, a najednou nemáte vůbec ponětí, jak se máte cítit? Jistě, jsem dospělý člověk, a měl bych vědět, co mám dělat. Ale já jsem občas spíš jako dospělá kočka. Někdo by se o mě měl starat, ale současně to tak nějak zvládám sám. 

Lidé si občas myslí, že deprese je o tom, cítit se smutně. Nebo o tom, nosit černé oblečení, a brečet. Ne. Tak to opravdu není. Deprese je většinou o tom, cítit se vlastně prázdně. Bez-emočně, řekl bych. Ani smutně, ani šťastně. Jako velká prázdná nádoba. Bude držet pohromadě, pokud se nic nestane, ale občas stačí jen malé nevinné fouknutí, a celá nádoba je na kusy. A zkusili jste se někdy omluvit rozbité nádobě? Pokud ano, určitě jste si všimli jedné věci. Můžete se omlouvat jak jen chcete, ale nic to nezmění na tom, že ta nádoba už není celá. Můžete jí slepit, ale stále budou vidět prasklinky, a nikdy už pak nebude, jako dřív.
Jak si představit den člověka, který trpí depresemi? Každé ráno vstanete s tím, že se těšíte zpátky do postele. Ne snad proto, že byste byli unavení. Ale protože když spíte, najednou to všechno na chvíli zmizí. Dny vlastně nejsou dny. Jsou to stále se opakující rutiny, kterým bohužel musíte čelit. Jak? Někteří skrz léky. Někteří skrz alkohol. Někteří skrz cigarety. Někteří skrz drogy. Někteří skrz sebepoškozování, a nebo tak, že prostě celé dny spí. Když trpíte depresemi, sáhnete po čemkoliv, co vám pomůže přežít přes ty dny tak nějak méně bolestivě. 
Často slýchávám, že bych se měl radovat, a těšit na ty úžasné okamžiky, které mám před sebou. Často se mi lidé snaží pomoct tím, že třeba mě vytáhnou někam ven mezi lidi. A víte co? Ve výsledku je všechno ještě horší. Nejen, že se cítím už tak nepříjemně, teď se k tomu tím přidal i pocit viny, že bych měl být šťastný, ale nejsem. Takže deprese nejsou o tom být smutný, a nevidět ty hezké momenty. Je to o tom, že je vidíte, ale tak nějak jim nedáváte žádnou váhu, protože pro vás nic na světě není důležitější, než za každou cenu přežít od jednoho dni k druhému. 
"FYZICKY JSEM TADY, ALE DUŠEVNĚ JSEM KURVA KILOMETRY DALEKO..."

1 komentář:

  1. Hmm, to musí být nepříjemné. Hezky o tom píšeš - tvá přirovnání atd. Hodně sil a pochopení od přátel. Kéž by tě z toho někdo uzdravil.

    OdpovědětVymazat